Jeśli chcesz nauczyć się wygrywać, najpier musisz nauczyć się przegrywać...
Ministerstwo Rozwoju - Zespół ds. Transformacji Przemysłowej
Zespół ds. Transformacji Przemysłowej powstał na podstawie Zarządzenia nr 25 Ministra Rozwoju z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie powołania.
Celem powołania Zespołu ds. transformacji przemysłowej jest:
- wypracowanie inicjatyw mających na celu cyfrową transformację gospodarki, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju;
- przedstawianie propozycji działań mających na celu cyfrowy rozwój przemysłu i usług około przemysłowych, w szczególności opracowywanie propozycji założeń oraz rozwiązań systemowych służących cyfrowej transformacji przemysłu.
Standaryzacja
We współpracy z GS1 Polska uczestnik w takich pracach min. jak:
- Krajowej Grupy Roboczej ds. wdrożenia Rozporządzenia EU 1169/2011
- Krajowej Grupy Roboczej GS1/ECR/GDSN w zakresie opracowania Polskiego Modelu Danych Podstawowych
- Grupy Roboczej Unique ID
- testów Nowego Standardu GS1 SmartSearch
Standard opisu produktów w Internecie
Aktywna współpraca z GS1 w zakresie opracowania elektronicznego katalogu danych o produkcie w Internecie.
Rozpoczęty w 2014 r. proces standaryzacji opisu produktu na kartach internetowych ma na celu jednoznaczne zdefiniowanie listy atrybutów, które winny stanowić dla konsumentów sklepów internetowych podstawowe informacje o produkcie. Uzgodnienie takiego standardu z producentami oraz właścicielami e-sklepów winno ułatwić najpierw przygotowanie wymaganych danych w zakresie danego produktu, a następnie poprzez zestandaryzowaną wymianę danych dostarczania ich odbiorcom takim jak agregatorzy danych produktowych czy finalnie: e-sklepom a nawet samym sklepom tradycyjnym. Zachowanie jednoznaczności i spójności tych informacji jest już podstawowym wymogiem dla biznesu i e-biznesu. Śmiało można stwierdzić, że z perspektywy zapisów prawa jasna, jednoznaczna i rzetelna informacja o istotnych cechach produktu na etykiecie oraz w karcie internetowej e-sklepu wręcz jest obowiązkiem każdego sprzedawcy i e-sprzedawcy.
- Opis produktu w e-sklepie, a Dyrektywa Konsumencka (1169/2011)
- Raport e-Izby i Fundacji GS1 Polska: “Label Power. Siła e-etykiety” - standaryzacja opisu produktów dla branży odzież i obuwie
Konsultacje biznesowe
Obecnie działalność skoncentrowana jest na:
- wspieranie klientów w budowaniu pożądanych relacji z otoczeniem poprzez zintegrowanie celów biznesowych, społecznych i komunikacyjnych,
- pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji oraz budowaniu przejrzystych i skutecznych relacji z podmiotami decyzyjnymi,
- wsparcie w zakresie dostosowania modeli biznesowych do wyzwań gospodarki cyfrowej i cyfrowego otoczenia przedsiębiorstw,
- aktywne uczestnictwie w pracach Grup roboczych Zespołu ds. Transformacji przemysłu przy Ministrstwie Rozwoju,
- współpracy z administracją rządową w zakresie konsultacji aktów prawnych Komisji Europejskiej istotnych z punktu widzenia gospodarki cyfrowej.
Lobbing
Parliament Relations