Łukasz Kiczma


DZIAŁALNOŚĆ


Ministerstwo Rozwoju - Zespół ds. Transformacji Przemysłowej

Zespół ds. Transformacji Przemysłowej powstał na podstawie Zarządzenia nr 25 Ministra Rozwoju z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie powołania.

Celem powołania Zespołu ds. transformacji przemysłowej jest:
- wypracowanie inicjatyw mających na celu cyfrową transformację gospodarki, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju;
- przedstawianie propozycji działań mających na celu cyfrowy rozwój przemysłu i usług około przemysłowych, w szczególności opracowywanie propozycji założeń oraz rozwiązań systemowych służących cyfrowej transformacji przemysłu.


Standaryzacja

Standard opisu produktów w Internecie

Od 2010 roku zaangażowany w prace nad wypracowaniem stanadrów opisów produktów w internecie dla poszczególnych branż gospodarki.

We współpracy z GS1 Polska uczestnik w takich pracach min. jak:
- Krajowej Grupy Roboczej ds. wdrożenia Rozporządzenia EU 1169/2011
- Krajowej Grupy Roboczej GS1/ECR/GDSN w zakresie opracowania Polskiego Modelu Danych Podstawowych
- Grupy Roboczej Unique ID
- testów Nowego Standardu GS1 SmartSearch

- aktywna współpraca z GS1 w zakresie opracowania elektronicznego katalogu danych o produkcie w Internecie.
W 2014 r. uczestnik w pracach nad standaryzacją opisu produktu na kartach internetowych dla branży odzieżowej mający na celu jednoznaczne zdefiniowanie listy atrybutów, które winny stanowić dla konsumentów sklepów internetowych podstawowe informacje o sprzedawanym e-produkcie. Wypracowanie w formie współnego uzgodnienia standardu z producentami oraz właścicielami e-sklepów w tym zakresie winno ułatwić najpierw przygotowanie wymaganych danych dla danego produktu, a następnie poprzez zestandaryzowaną agregację i wymianę danych dostarczania ich odbiorcom takim jak e-sklepy a nawet same sklepy tradycyjne. Zachowanie jednoznaczności i spójności tych informacji jest już podstawowym wymogiem dla biznesu i e-biznesu w całym świecie, a w Europie szczególnie. Tym samym śmiało można stwierdzić, że z perspektywy zapisów prawa jasna, jednoznaczna i rzetelna informacja o istotnych cechach produktu na etykiecie, któa towarzyszy samemu produktowi oraz w karcie internetowej e-sklepu opisującej dany produkt wręcz jest obowiązkiem każdego sprzedawcy i e-sprzedawcy.

- Opis produktu w e-sklepie, a Dyrektywa Konsumencka (1169/2011)


- Raport e-Izby i Fundacji GS1 Polska: “Label Power. Siła e-etykiety” - standaryzacja opisu produktów dla branży odzież i obuwie


Konsultacje biznesowe

Obecnie działalność skoncentrowana jest na:
- wspieranie klientów w budowaniu pożądanych relacji z otoczeniem poprzez zintegrowanie celów biznesowych, społecznych i komunikacyjnych,
- pomoc w podejmowaniu strategicznych decyzji oraz budowaniu przejrzystych i skutecznych relacji z podmiotami decyzyjnymi,
- wsparcie w zakresie dostosowania modeli biznesowych do wyzwań gospodarki cyfrowej i cyfrowego otoczenia przedsiębiorstw,
- aktywne uczestnictwie w pracach Grup roboczych Zespołu ds. Transformacji przemysłu przy Ministrstwie Rozwoju,
- współpracy z administracją rządową w zakresie konsultacji aktów prawnych Komisji Europejskiej istotnych z punktu widzenia gospodarki cyfrowej.

LOBBING


Czy wiesz, że lobbing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów wpływania na decyzje polityczne i legislacyjne? Jeśli chcesz zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku, poprawić wizerunek swojej firmy lub zabezpieczyć swoje interesy przed niekorzystnymi zmianami prawnymi, to lobbing jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem.

WYWIADY


Uczestnik licznych wywiadów i komentarzy w mediach, autor artykułu nt. pozycjonowania Polski w ujęciu potęgonomicznym. Redaktor poradników w zakresie legislacji dotyczących zagadnień związanych z prawem internetu oraz ochrony danych osobowych.